surat kenaikan gaji

Standard

sore tadi pas lagi asyik-asyiknya ngobrol sama temen sebelah meja tentang kasak-kusuk yang lagi santer terdengar dari pihak manajemen dan tebak-tebak buah manggis tentang apa yang sebenarnya lagi terjadi di kantor,
tiba-tiba pop up skype berwarna orange muncul berkelip-kelip
oh, ternyata si p**ma temenku jaman kuliah dulu
dia nanya, punya contoh surat kenaikan gaji ga
dia uda coba gugling tapi ga nemu
(padahal aku iseng gugling juga pas mau uplot ni tulisan, dan ternyata ada tuh artikel-artikel yang berkaitan dengan surat kenaikan gaji. gimana si p**ma ini :(
tapi artikel-artikel itu emang ga aku bukain satu persatu si, secara akses i-net pake fla** lagi rada (atau sering) lelet selelet bekicot. jadi bisa juga si temen ini bener, hehe :) )

hmm..
sambil ngledekin ga jelas via chat, dalam hati kecil ini membatin
ternyata karir ni bocah oke juga
di penghujung tahun yang iramanya sama kaya penghujung bulan alias tanggal tuwa,
eeh malah mau dapat kenaikan gaji
wiiy bisa wat jalan-jalan ke bromo pas taon baru ni
huuuuu jadi sirik >.<

back to topik,
kayanya aku pernah dapet surat kaya gini pas diangkat jadi karyawan tetap de
im not really sure actually, so i ask her to wait till tomorrow coz i have to check my secret document which was kept on a secret place somewhere
but i want 10% commision for giving her a layout sample for this kind of letter for sure
! hehe

and here i am now
finished searching it on my room,
pulled everything outside and digged everything deeply (lebay mode on)
aaaaand yep, i found it!
a one page letter covered with a white envelope

with a big title on the head of the letter mentioned:
CONFIDENTIAL

just becoz im too kind (ehem)
and so hard for me to say ‘no’, especially to a best friend like her
here i re-type again what’s inside that letter
so my friend can see it as her reference when she make her own salary increment letter!

and here we goo…

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
CONFIDENTIAL
March 26, 2008
044/HI/——-

Reni
c/o PT Holl**
Plaza Aminta
Jln. TB Simatupang
Jakarta, Indonesia

Dear Reni,
Subject : Increment of Salary

We are pleased to inform you that effective February 1, 2008 your monthly take-home-pay salary has been increased to Rp —–
net of tax (including basic salary and allowances – meal/ transport, etc). This adjustment of salary includes a merit increase for your performance during year 2007.

the management very much appreciates your contribution to the success for the company and is looking forward to your continued efforts and commitment.

Sincerely yours,
PT Holl**

My boss name
President Director

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

thats it
itu contoh surat kenaikan gaji versi english
silakan diunduh sobat
sori kalo pake bahasa inggris, ditranslate sendiri aje ye secara ni badan uda pegel pengen ngegeletak
tapi masih disempetin duduk manis demi memenuhi pesananmu kawan :)

*****
6 oktober 2009 jam 23.15
rekor nih, dua kali posting dalam satu hari
wiiiiw

About these ads

2 responses »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s